Najava javnega poziva za pomoč podjetjem v gostinstvu in turizmu v času epidemije COVID-19
Na voljo bo 10 milijonov evrov, posamezno podjetje pa bo lahko prejelo največ do 9999,00 evrov pomoči v obliki pavšalnega zneska, ki se bo določil za vsak posamezni primer.
Namen javnega poziva bo sofinanciranje obratovalnih stroškov, ki so nastali zaradi izpada prihodkov kot posledice epidemije COVID-19. Podjetja v turističnem in gostinskem sektorju zaradi zunanjih objektivnih okoliščin in ukrepov proti širjenju bolezni niso mogla opravljati dejavnosti, medtem ko so določeni nujni stroški za ohranjanje podjetij v minimalni kondiciji nastajali.
Cilj javnega poziva je ohranitev dejavnosti in delovnih mest v gostinstvu in turizmu, lažji ponovni zagon dejavnosti po sprostitvi ukrepov zaradi epidemije COVID-19 in ohranjanje zastavljene vizije razvoja turizma v skladu s Strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021.
Upravičeni stroški (obratovalni stroški) se bodo sofinancirali v obliki pavšalnega zneska, ki znaša 16,5 % od celotnih odhodkov, zmanjšanih za stroške dela v letu 2019, vendar do največ 9.999,00 EUR.
Do sredstev bodo upravičena mikro, mala in srednje velika podjetja (Priloga I Uredbe 651/2014(EU)), ki so gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki in zadruge s področja gostinstva in turizma (ustanovljeni po ZGD-1 ali ZZad), ki so imela na dan 31. 12. 2019 v podatkovni bazi AJPES kot svojo glavno dejavnost registrirano eno izmed naslednjih SKD dejavnosti:
- I 55 Gostinske nastanitvene dejavnosti,
- I 56.101 Restavracije in gostilne,
- N 79.110 Dejavnost potovalnih agencij,
- N 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj,
- N 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
- R 90.010 Umetniško uprizarjanje,
- R 90.020 Spremljaj.dej.za umetniško uprizarjanje.
Podjetja bodo morala za prijavo na javni poziv izpolnjevati še dva posebna pogoja, in sicer, da so v letu 2019 ustvarila več kot 50.000 EUR prihodkov in da so imela v povprečju minimalno 4 zaposlene v dejavnostih I 56.101, N 79.110, N 79.120, N 82.300 ter v povprečju minimalno 2 zaposlena v dejavnostih R 90.010 in R 90.020.
Prijavitelji bodo morali imeti na dan oddaje vloge poravnane vse obveznosti do države (prispevki, davki in druge dajatve). Pred izplačilom odobrenega zneska bo SPIRIT Slovenija ponovno preveril število zaposlenih, ki mora biti najmanj 2 zaposlena v dejavnostih I 56.101, N 79.110, N 79.120, N 82.300 ter najmanj 1 zaposlen v dejavnostih R 90.010 in R 90.020.
Vlogo bo potrebno oddati elektronsko preko uporabniškega računa »Moj SPIRIT na spletni strani SPIRIT Slovenija, v katerega se bo potrebno predhodno registrirati.
Dodatne informacije v zvezi z javnim pozivom bodo od objave javnega poziva naprej na voljo na spletni strani www.spiritslovenija.si